ZADARSKI PLESNI ANSAMBL i HRVATSKO NARODNO KAZALIŠTE ZADAR
MAURICE RAVEL: BOLERO
Hrvatsko narodno kazalište Zadar, petak, 14. siječnja 2022. / HNK ZADAR /20H
Koncept, režija, koreografija: Sanja Petrovski
Asistenti koreografa: Matea Bilosnić i Lada Petrovski Ternovšek
Plesači i sukoreografi:
- - Solistica: Patricia Gospić
- - Ansambl: Josipa Štulić, Marta Huber, Matea Bilosnić, Martina Ružić, Korina Oltran, Anđela Matulić, Marta Diklan, Greta Marasović, Jelena Turčinov, Karolina Mijić, Kate Kukljica, Mato Đurđević, Hiroto Kida
- - Glas: Nada Smoljan, Zrinka Tomašić
Glazba: Maurice Ravel
Kostimografija: Marija Šarić Ban
Scenografija: Robert Košta, Marjan Nižić
Oblikovanje svjetla: Igor Petrovski
Oblikovanje zvuka: Tomislav Kraljević Shome
Fotografija: Mislav Klanac
Grafičko oblikovanje: Igor Gluić
Producent: Natali Perić
Premijerno izvedeno na 27. Zadarskom kazališnom ljetu povodom 30.obljetnice djelovanja i umjetničkog rada ZPA,ovo najpoznatije francuskog skladatelja Maurice Ravela još uvijek plijeni svojom snagom i svježinom te se izvodi na svim svjetskim pozornicama.
Bolero, najpoznatije djelo francuskog skladatelja Mauricea Ravela, pisano je primarno kao balet. Dovršeno 1928. godine do dan danas plijeni svojom snagom i svježinom te se izvodi se na svim svjetskim pozornicama. Zadarski plesni ansambl je za obilježavanje tridesete godišnjice postojanja odabrao upravo ovo djelo zbog svoje izuzetne upečatljivosti, a također i kao izazov. U godini kada su izvedbeni umjetnici drastično zakinuti izvedbama, dok je brojnost publike minimalna, ovo furiozno djelo posvećujemo razlogu postojanja jedne predstave: PUBLICI!
U svojoj strukturi predstava je koncipirana od dva dijela gdje se u prvom nagovješćuju elementi i motivi predstave kao ritam i strukturirane sekvence koje se kasnije razrađuju u kompilaciji kolaža koreografskih situacija. Kroz komunikaciju s gledateljima, računajući na kolektivnu memoriju koja se oslanja na Ravelovo remek djelo izgrađuje se scenski prostor doslovno i fizički tijelom i scenografijom. U drugom dijelu koji je posveta životnoj radosti i plesu, držat ćemo se tradicionalnog predloška gdje je solist/ica okružena brojnim plesačima. U našoj retro-varijanti predviđeno je da je na velikom crvenom stolu plesačica, a oko nje na stolicama prati je 15-ak izvođača raspoređeni u strogim, geometrijskim slikama. Prateći kompoziciju, ovo scensko djelo uvodi sa svakim stavkom novi plesni pokret, gestu ili udarac, a sa svime dirigira solistica držeći sve pod kontrolom u neprekidnoj gradaciji.
Bolero je nesumnjivo kao cjelina erotično djelo, nikoga ne ostavlja ravnodušnim, no postoje tisuće varijanti koje se odmiču od tog principa.
Izvedba Zadarskog plesnog ansambla bazirana je na dualnosti: minimalizam mase plesača naspram raskoši plesnog izraza soliste, strogi ritam naspram impresiji glavne melodije. Ritmovi i pjevanje se na početku predstave izvode u živo od strane izvođača, a u posljednjem dijelu predstave orkestralna izvedba preuzima kompletnu scenu i dovodi ovo scensko događanje do vrhunca.
Neka predstava govori sama za sebe!