Autor: Juan Mayorga
Režija: Nenni Delmestre
Scenografija: Lina Vengoechea
Kostimografija: Lina Vengoechea
Glazba: Lina Vengoechea
Oblikovanje svjetla: Ivo Nižić
Inspicijent: Vinko Radovčić
Fotograf predstave: Željko Karavida
Rosa JASNA ANČIĆ
Paula ŽANA BUMBER
Tina SARA IVELIĆ
Anđelo BOJAN BRAJČIĆ
Premijera: 27. 4. 2015.
Produkcija HNK Zadar i HNK Split
JUAN MAYORGA
Juan Mayorga (1965.) jedan je od ponajboljih, najigranijih i najnagrađivanijih španjolskih suvremenih dramatičara (Nacionalna nagrada za kazalište 2007.), a njegov posljednji tekst Umjetnost intervjua (svjetska premijera održana u Madridu, u veljači 2014.) izvodi se na nekoliko europskih i svjetskih pozornica. Lica ove drame su tri generacije žena koje žive pod istim krovom; jedan muškarac (uljez u njihovu životu) i jedna kamera. Uključivanjem kamere, jedan posve običan dan u njihovu životu postaje opasan izazov u kojem se “službena povijest” te obitelji, njihove istine, ljubavi, njihova prošlost i budućnosti dovode u pitanje. Igra kamerom i umjetnost intervjua u kojoj jedan postavlja pitanja, a drugi odgovara, postaje mehanizam ogoljavanja života koje postavlja pitanje: što je to istina i može li se živjeti bez laži. Juan Mayorga, referirajući se na pirandellovske dramaturške motive, gradi originalno dramsko pismo puno uzbuđenja, humora i emocija.
NENNI DELMESTRE
Rođena je u Splitu gdje živi do svoje osamnaeste godine kada dobiva američku stipendiju i odlazi na studij. Na Međunarodnom Sveučilištu Floride, Miami, USA, diplomira tehnologiju komunikacija 1981. godine te na istom sveučilištu diplomira kazališnu režiju 1984. s najvišim ocjenama i odličjima dekana. Od tada režira u Hrvatskoj, Sloveniji, Venezueli, Meksiku, Italiji i Makedoniji. Prevodi dramske tekstove s engleskog, španjolskog i talijanskog jezika. Objavljuje eseje o kazalištu u zemlji i inozemstvu. Od 1997. kućna je redateljica splitskog HNK, a u sezoni 2002./2003. vrši dužnost ravnateljice Drame HNK Split. U sezonama od 2002. do 2004. ravnateljica je Dramskog programa Splitskog ljeta. Od 2008. do 2010. bila je predsjednica Kazališnog vijeća HNK Split te je članica Vijeća Festivala hrvatske drame Marulićevi dani od 2002. godine. Izbornica je festivala Marulićevi dani od 2009. do 2010., festivala Mali Marulić od 2012. do 2014., te je jedna od urednika MDF u Šibeniku. Režirala je više od 60 predstava, a gotovo sve njene predstave prikazane su na domaćim i međunarodnim festivalima gdje su ovjenčane s više od pedeset nagrada od kojih izdvajamo:
UMJETNOST INTERVJUA –bilješke redateljice
- video kamera otvara pogled u jednu neobuzdanu prošlost koja uzdrma
stabilnost cijele obitelji
- kamera kao izgovor za pogled prema unutra
- rane, pečati, friži, fantazme iz prošlosti
- sjećanje, pravo na sjećanje
- pravo na neslužbenu prošlost obitelji
- pravo na osobnu istinu
- može li Paula živjeti s istinom?
- može li Rosa živjeti bez laži?
- unuka može razumjeti baku, može podnijeti šokove bez moralističke osude
- Anđelo je lakmus za sve tri žene
- svako lice ima svoju načetost
- prošlost je otvorena koliko i budućnost
- strah
- strah od gubljenja pamćenja
- hrabrost
- “u čemu ste to bili hrabri Rosa?”. “ U životu.”
- Jasna je Rosa, definitivno...
- HUMOR, HUMOR, HUMOR
- iskakati iz emocije u oprečnu emociju
- nagle kontre
- atmosfere
- prostor?
- Linina “kuća sjećanja”
- neke trenutke pustiti da se dogode u real timeu
- iskakati iz “uobičajenog” teatarskog ritma
- blagost, nježnost, humanost
- sjeti se pogleda bake
- oči, osmijeh i ono neizrecivo
- što ostaje iza nas...
LINA VENGOECHEA
Lina Vengoechea rođena je u gradu Maracaibu u Venezueli. Nakon studija sociologije i povijesti umjetnosti u Caracasu i Bostonu, specijalizira kuturni menadžment za neprofitne institucije. U svojoj domovini je od 1985. do 1993. bila ravnateljica kulturnog Centra Bellas Artes koji udomljava i Teatar Bellas Artes. Utemeljiteljica je i ravnateljica Nacionalnog omladinskog teatra Venezuele, utemeljiteljica je Internacionalnog festivala umjetnosti u Maracaibu, čija je predsjednica tri godine, te je jedna od utemeljiteljica Umjetničkog multimedijalnog centra Lia Bermudez. Članica je upravnih odbora u nekoliko venezuelanskih kulturnih institucija. Članica je Hrvatskog društva dramskih umjetnika te je jedna je od osnivača splitskog kazališta Playdrama. U posljednjih dvadeset i pet godina sudjeluje u više od šezdeset kazališnih produkcija kao scenografkinja, glazbena suradnica i audio-vizualna oblikovateljica venezuelanskim, hrvatskim, slovenskim, talijanskim i makedonskim kazalištima. Od posljednjih značajnih nagrada izdvajamo: · Nagrada hrvatskog glumišta 2014. godine za najbolju scenografiju za predstavu Kontra progresa, Estevea Solera, u režiji Nenni Delmestre i produkciji HNK Split. · Biennalna nagrada Rudolf Bunk 2014. godine za scenografiju predstava To dijete (Joel Pommerat) i Kontra progresa (Esteve Soler), u režiji Nenni Delmestre i produkciji HNK Split i Splitskog ljeta. · Nagrada za vizualni dizajn na Festivalu u Kikindi 2010. godine za predstavu Odlazak (Jeroen van de Berg) u režiji Nenni Delmestre i produkciji Gledališča Koper. Prevoditeljica je više dramskih tekstova s hrvatskog na španjolski i engleski jezik.
Jasna ANČIĆ rođena je 1950. u Zadru. Diplomirala na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu 1973. godine. Od 1976. do 2007. glumica je u Kazalištu Marina Držića u Dubrovniku gdje je ostvarila preko 200 značajnih uloga i stekla status glumca – prvaka. Od 2007. u stalnom je angažmanu HNK Zadar te je istovremeno i voditeljica Glumačke radionice matične kuće. Dobitnica je niza umjetničkih nagrada među kojima je značajna 2010. nagrada Zlatni smijeh za najbolju žensku ulogu u predstavi V. Stulli, Stoše od Foše iliti Kate Kapuralica na 34. Danima satire 2010. godine te Nagradu Grada Zadra. Ulogom Rose u predstavi Umjetnost intervjua Jasna će proslaviti četrdesetu godišnjicu umjetničkog djelovanja.
Žana BUMBER rođena je 1977. u Zadru. Diplomirala je 2002. na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Od 2002. do 2007. u angažmanu je zagrebačkog kazališta Žar ptica. Status slobodne umjetnice dobiva 2008 te po povratku u Zadar (2010.) surađuje s glumačkom udrugom Igrajmo se u kojoj je voditeljica glume te ujedno piše tekstove i režira. Od 2013. u stalnom je angažmanu Hrvatskog narodnog kazališta u Zadru. Žana Bumber glumila je u više od dvadeset predstava među kojima su najznačajnije Dame u nevolji (Teatar u gostima), Gola Europa (HNK Zagreb) te Stoše od Foše iliti Kate Kapuralica, Iznenada prošlog ljeta, Gospoda Glembajevi, Mambo Italiano, Istina, Thérèse Raquin (HNK Zadar).
Sara IVELIĆ rođena je 1990. u Splitu. Završila je studij glume na Umjetničkoj akademiji u Splitu 2015. s diplomskom predstavom Madame de Sade uz mentorstvo Gorana Golovka. Na Akademiji u Splitu radi kao stručna suradnica na kolegiju Scenski govor. U glumačkom studiju Playdramavodi satove glume. Igrala je u predstavama Romeo i Julija u režiji Nenni Delmestre (HNK Split), Peer Gynt u režiji Gorana Golovka (HNK Split), Narančina kora u režiji Jelene Posavec Tušek (GKM Split), Omladini o idealima u režiji Elvisa Bošnjaka (Kazalište Playdrama) i Idomenej u režiji Renea Medvešeka (HNK Split).
Bojan BRAJČIĆ rođen je u Splitu 1991. Završio je studij glume na Umjetničkoj akademiji u Splitu 2014. Od 2001. godine član je Dramskog studija za mladež Gradskog kazališta mladih u Splitu s kojim je 2005. pohađao interkulturalne dramske radionice Edered u Irskoj. Usporedno s glumom aktivno se bavi glazbom, svira dva instrumenta – gitaru i klavir te od 2009. godine i sklada. Tijekom studija nastupao je u više od petnaest predstava u svim splitskim kazalištima te jednoj u šibenskom HNK. Iako po vokaciji glumac, kreativne izazove traži i u glazbenom izričaju, te sklada popularnu i scensku glazbu.
Hrvatsko narodno kazalište Zadar
Široka ulica 8, 23000 Zadar
Tel: +385 (0)23 314 552
Mail: blagajna@hnk-zadar.hr
Blagajna HNK Zadar od ponedjeljka do subote 11-13h
Na mjestu održavanja programa sat vremena prije početka
Online na: www.eventim.hr
Prodajna mjesta Eventima u Zadru: Tisak Media Supernova Zadar, Combo music shop Zadar, Exclusive Change mjenjačnice i Petrol pumpe.